Torsdag d. 2. april er der gudstjeneste kl. 17.00 i Mørke kirke

Efter gudstjenesten er der spisning med tilmelding i sognegården.

Tilmelding skal ske senest d. 30. marts til præst, Mette Backs.

Skriv en sms på telefonnummer:  51 52 74 46

Der er deltager begrænsning til dette arrangement 🙂

Søndag den 20. april, kl. 10.30
Påskedag fejrer vi at Jesus opstod fra graven. Det er en af kirkens største festdage, hvilket også bliver markeret i Mørke kirke med festlig pynt.
Fredag den 18. april, kl. 10.30
Vi marker at Jesus blev korsfæstet, døde og blev begravet. På denne dag bliver alterlysene ikke tændt, der står ikke friske blomster på alteret og kirken mørknes.
Gudstjenesten afholdes som liturgiskgudstjeneste, hvor man lytter til oplæsning af lidelseshistorien og synger salmer.
Torsdag den 17. april, kl. 17.00
Skærtorsdag er aftenen, hvor Jesus tager afsked med sine disciple ved den sidste nadver.
Vi starter i kirken med gudstjeneste kl. 17.00. efter gudstjenesten er der fællesspisning i sognegården kl. 18.00.
Tilmelding til fællesspisning – sms Sognepræst Sofia: 51 52 74 46 – tilmelding senest: torsdag den 10. april!
Søndag den 13. april, kl. 10.30
Palmesøndag tager vi sammen med Jesus de første skridt i påskens store begivenheder. Denne søndag bliver kirken flot pyntet med palmeblade.

Palmesøndag (den 13. april – cirka kl. 11.30 – efter gudstjenesten) er der indvielse af mindeplads og gravpladsområde på Mørke kirkegård. I forbindelse med indvielsen er der en kop kaffe/the og en småkage. Alle er velkomne.

Vi har med hjælp fra Mørke Sparekasses Fond kunne renovere vores mindeplads ved den anonyme fællesplæne på Mørke kirkegård.
Hjertetræet er stadig centrum på en granitbelagt plads som nu er gjort betydelig større. Nu er der, foruden buketvaser, plads til en længe ønsket udsigtsbænk. Yderligere er der opsat en unik globe, som er dannet af brugte bogstaver fra gamle kasserede gravsten. Ideen til globen er opstået blandt kirkegårdens ansatte i arbejdet på kirkegården. Bogstaverne er opsamlet på Mørke kirkegård over mange år. Mindegloben er blevet til i samarbejde med Den Jyske Gørtler i Gjern.

Vi er overbeviste om at pladsen i endnu højere grad vil være til glæde for besøgende på Mørke kirkegård.

Torsdag den 17. april, kl. 17.00
Skærtorsdag er aftenen, hvor Jesus tager afsked med sine disciple ved den sidste nadver.
Vi starter i kirken med gudstjeneste kl. 17.00. efter gudstjenesten er der fællesspisning i sognegården kl. 18.00.
Tilmelding til fællesspisning – sms Sognepræst Sofia: 51 52 74 46 – tilmelding senest: torsdag den 10. april!

Mørke kirke ønsker alle en glædelig påske!

Hele påskeugen byder Mørke kirke på en god mulighed for at besøge vores kirkegård, hvor et løb med poster er hængt op til glæde for børn og barnlige sjæle 🐣